2010. december 17., péntek

A fodrász és Isten

Egy ember elment levágatni a haját, és megigazíttatni a szakállát. Ahogy a fodrász dolgozni kezdett, kellemes beszélgetésbe elegyedtek. Sok mindenről szót ejtettek, különféle területeken. Végül szóba került Isten is, mire a fodrász határozottan kijelentette :
- ,,Én nem hiszem, hogy Isten létezik."
- ,,Miért ilyen biztos ebben ?" - kérdezte a vendég.
- ,,Nos, csak ki kell nézni az utcára, hogy mindenki megértse, miért nem létezhet Isten. Most mondja meg őszintén, ha Isten létezne, hogy lehetne annyi beteg ember a világon ? Hogy is hagyhatnának el szülők gyerekeket ? Ha Isten létezne, se szenvedés, se fájdalom nem lenne. El nem tudok képzelni egy szeretettel teli Istent, aki lehetővé teszi mindezt körülöttünk."

A vendég gondolkodott egy kis ideig, aztán úgy döntött, hogy nem válaszol a fodrász feltevésére, mert nem akart vitába keveredni.
Miután a fodrász befejezte a dolgát, a vendég fizetett, majd elbúcsúzott tőle és kilépett az utcára. A következő pillanatban szemébe ötlött egy ember, akinek hosszú, gondozatlan haja és loboncos szakálla volt. Piszkosnak és kultúrálatlannak tűnt. A vendég visszafordult, és megint belépett a fodrászüzletbe, ahol megszólította a fodrászát :
- ,,Tudja mit mondok ? Nem léteznek fodrászok a világon !"
- ,,Hogy mondhat ilyet uram ? - kérdezte meglepetten a fodrász.
- ,,Hiszen itt vagyok én, én fodrász vagyok, nem ? Épp most fejeztem be az ön hajának és szakállának a rendbetételét."
- ,,Nem, nem ! - erősködött a vendég.
Fodrászok márpedig nem léteznek, hiszen ha léteznének, akkor nem lennének olyan hosszú, gondozatlan hajú és szakállú emberek az utcán, mint az az ember ott, látja ?"
- ,,Ah, de hát attól még léteznek fodrászok !" - válaszolt a mester.
Tehetek én arról, hogy az az ember nem jön be hozzám ?"
- ,,Hát ez az ! - bólintott rá a vendég.
Éppen erről van szó! Isten is LÉTEZIK !
Tehet Ő arról, hogy az emberek nem fordulnak Hozzá, hogy nem keresik meg Őt ?
Ezért van olyan sok fájdalom és szenvedés a világon."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése