2010. november 22., hétfő

Az irígy mókusok

Zúgó erdőben sok fa; sok fán sok gallyacska, egy gallyacskán kettős-mogyorócska.
            Meglátta a hosszú farkú mókuska.
            - Enyém a mogyoró, senki másé!
            Ugrik egyet, ugrik kettőt, ott terem a kettős-mogyoró mellett. Nyelvét nyújtogatja:
            - De jó lesz a  mogyorócska!
            - Jó ám annak, aki megeszi!
            Hát, uramfia! - éppen ott a mogyorócskák felett mozog egy másik mókuska.
            Ebből nem lesz jó dolog. - Haragszik már ami mókuskánk is. Borzolgatja szőrét s felszól nagy mérgesen.
            - Én eszem azt meg, nem más!
            - Majd megmutatom, hogy ki.
            - Én előre kiválasztottam.
            - Én már tegnap is erre jártam!
            - Nem beszélek vele sokat, elkapom előle - gondolta mind a kettő.
            Egyik is ugrott, a másik is ugrott... reccs!... leszakadt a gallyacska, lehullott róla a  kettős mogyorócska.
            Leshettek most már utána irigy mókuskák. Arra járt a sündisznócska, felkapta a mogyorócskát, hej! de elszaladt vele!
Így jár, aki irigykedik, testvérrel nem osztozkodik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése